Згідно Financial Times, «суворі санкції США проти Huawei в цьому році можуть бути менш небезпечними для бізнесу компанії в цілому, ніж вважалося раніше». Згідно зі статистикою, санкції не сильно позначилися на іміджі китайської компанії, як очікувалося. Huawei захищала себе в першу чергу швидким впровадженням своєї системи HarmonyOS і швидко заповнюється банком додатків. Технологічні портали мимоволі просували HarmonyOS, тим самим сприяючи її успіху.
Ключовим фактором всієї перепалки Google і Huawei стали нещодавні президентські вибори в США. Перемога Джо Байдена може сприяти зміні правил, але слід пам’ятати, що багато американських технології лобіюють на користь Huawei.
Незалежно від того, як розгорнеться подальша боротьба, мобільні екосистеми чекають (або, по суті, вже в процесі) справжньої революції. Домінування Android і iOS неминуче, але сама Huawei йде по п’ятах за гігантами. Китайці зміцнили свої позиції і є другим постачальником смартфонів в світі, і єдине, що може їх зупинити, – це санкції відносно чіпсетів у Вашингтоні.
Конкуренція на китайському ринку зростає
Стрімкий розвиток світових нових технологій означає, що нові виробники в багатьох галузях ростуть як гриби. В останні роки китайський ринок підтримують такі солідні бренди, як Xiaomi, Oppo, OnePlus і RealMe. Різке збільшення кількості виробників означає, що ключові експортні ринки насичуються не тільки продукцією Huawei. Найбільше з цього приводу говорить перший з вищезгаданого списку. Невеликий китайський гравець вже обігнав Apple і посів третє місце в світі, відразу після Huawei.
Майбутнє Huawei і Google
HarmonyOS повинна стати відповіддю на Android. Однак істотною перевагою Huawei перед конкурентом є той факт, що HarmonyOS стане проектом з відкритим вихідним кодом, що дозволить навести мости між китайськими виробниками і Заходом. В даний час ситуація приймає цікавий оборот – в Китаї є два провідних виробника смартфонів, які заявляють про більшої уваги до внутрішнього ринку за рахунок імпорту. Один з них – створення екосистеми, яка буде конкурувати з Android та iOS. Таким чином, Huawei стане третьою універсальної операційною системою в галузі.
З кожним місяцем екосистема Huawei розширювалася на територію Google, наприклад, карти на заміну найпопулярнішою навігації – Google Maps. Альтернативний пошуковик також додає свої п’ять центів, і це все більше схоже на справжню конкуренцію. Huawei знає рецепт успіху – пропонувати, як можна більше за якомога менше. Цей принцип давно працює в лавах інших брендів, таких як OnePlus, Xiaomi і Oppo.
Як ні парадоксально, але Huawei в даний час знаходиться під загрозою з боку своїх внутрішніх конкурентів – в останньому кварталі поставки компанії впали на 18%, що є першим подібним подією за шість років.
Однак в цьому немає нічого дивного. Частка Huawei на внутрішньому ринку в будь-якому випадку різко впаде без ослаблення санкцій відносно чіпсетів в наступному році. В цьому випадку, якщо позиція адміністрації США не зміниться, Huawei спробує змінити свою бізнес-стратегію, зосередившись на створенні операційної системи HarmonyOS і екосистеми програмного забезпечення.