Стеження за користувачами, як би корпорації не намагалися переконати нас в зворотному, сьогодні ведеться постійно і повсюдно. Навіть якщо скоєні дії ретельно шифруються, а персональні дані – кешуються, як не крути, але це все одно стеження, нехай і в дещо спотвореному вигляді. Адже, по суті, компанії навмисне чинять перешкоди самим собі, щоб отримати потрібну інформацію було не дуже просто, проте принципово це нічого не змінює, оскільки дані як йшли на корпоративні сервера, так і йдуть до цих пір без можливості щось з цим зробити . Але європейці вирішили, що так більше тривати не може.

Європейський Центр Цифрових Прав подав скаргу в Єврокомісію на дії Google, яка, на думку експертів організації, стежить за користувачами Android, не дозволяючи їм припинити це. Інструментом, що дозволяє вести стеження, виявився рекламний ідентифікатор. Він є в кожному Android-смартфоні і є свого роду механізмом, який відстежує дії користувача, його поведінка і звички, знеособлюють їх, але при цьому формують віртуальний портрет відслідковуючи для демонстрації йому релевантних рекламних оголошень.

Якщо ви зайдете в настройки, то побачите, що рекламний ідентифікатор можна тільки скинути, але не видалити зібрані ним дані

Незважаючи на те що рекламний ідентифікатор можна скинути за допомогою штатних інструментів – в Android передбачена спеціальна кнопка, – фактично вона не дозволяє користувачеві заборонити Google вести за собою стеження в принципі. Тобто дані відв’язувати від певного ідентифікатора, але потім у міру використання смартфона накопичуються знову. При цьому ніщо не заважає Google зіставити одне з іншим, тому що, по-перше, звички людей кардинальним чином практично не змінюються, а, по-друге, це хоч і рекламна, але все-таки стеження. Тому періодичний скид профілю не забезпечує належного захисту.

Якщо відштовхуватися від європейського законодавства, то Google дійсно порушила Загальний регламент щодо захисту даних (GDPR), який зобов’язує компанії-оператори даних дозволяти клієнтам в будь-який момент ознайомитися з тією інформацією, яка про них зібрана, і подати доручення на її видалення. Google такої можливості користувачам Android не надає, по суті, позбавляючи їх вибору і експлуатуючи їх в якості «дійних корів», які замість молока дають навіть більш цінний в 21 столітті ресурс – свої дані.

Як Google обманює вас

Google стверджує, що користувачі можуть контролювати обробку своїх даних, проте ретельне дослідження Android показало, що операційна система не дозволяє видалити рекламний ідентифікатор і заборонити подальше відстеження. Єдине, що доступно користувачам, – це можливість згенерувати новий ідентифікатор, щоб замінити вже існуючий. Але це не тільки не припиняє відстеження, але і не видаляє вже накопичені дані, що прямо суперечить GDPR, – заявили експерти.

Який результат буде у цієї справи, звичайно, поки стверджувати рано. Але, з огляду на те, що Google вже неодноразово піддавалася переслідуванню з боку європейських властей, які кілька разів викривали її у порушенні місцевого законодавства і штрафували на колосальні суми, є ймовірність, що це справа не стане винятком. Зрештою, Google дійсно не дозволяє користувачам видалити дані рекламного ідентифікатора і припинити стеження, ніж вводить користувачів в оману, підсовуючи їм механізм заміни ідентифікатора на новий.

З іншого боку, як я розумію, це важливо тільки з точки зору дотримання європейського законодавства. Тому що я, як користувач, не тільки не проти, але і гаряче за те, щоб компанії відстежували мої дії, переміщення і переваги. Адже таким чином вони отримують можливість надавати мені кращий продукт, ніж міг би бути, а також дають мені релевантну рекламу, завдяки якій я неодноразово робив вигідні покупки, тільки почавши шукати те, що мені потрібно.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут