Новий інструментарій Google для Android-розробників пропонує монетизувати тих користувачів, які принципово не витрачають гроші в додатках. Не хочеш витрачати гроші – мусиш перерватися на відео-рекламу.
Розробники додатків будуть раді
Google представила новий спосіб отримання доходів для розробників додатків під ОС Android. Замість традиційних в таких випадках платних підписок, в яких останнім часом набила руку Apple, компанія пропонує включати в додатки опцію для монетизації під назвою Rewarded Products (бонусні товари).
«Це дозволить не платять користувачам додатків внести свій вклад в потік виручки додатки, жертвуючи на це свого часу замість грошей. Першим продуктом [опції] стане відео, при цьому користувачі зможуть переглянути відео-рекламу в обмін на внутрішньо-ігрову валюту, віртуальні товари та інші винагороди », наголошується в блозі Google для розробників.
Користувачі зможуть отримувати бонусні товари тільки в тому випадку, якщо показ реклами на їх Android-пристроях не заблокований.
В даний час нова функція доступна тільки власникам акаунтів Play Console в рамках відкритого бета-тестування і тільки в країнах з можливістю зареєструватися як продавець. У Росії можна зареєструватися як в якості розробника, так і продавця. Терміни широкого запуску функції поки не повідомлялися.
Як працює функція бонусних винагород
У прикладі, наведеному Google для ілюстрації можливостей нової опції, в геймплей переривається повноекранної відео-рекламою при переході між рівнями гри. Таким чином, вважають в Google, розробники могли б розширити монетизацію найпопулярніших проектів, які раніше пропонувалися тільки на платній основі, за рахунок які не платять користувачів.
Запуск рекламного відео з винагородою також може використовуватися в тих додатках, де користувачі свідомо розраховують на «безкоштовний сир»: безкоштовні гри, сервіси або послуги, в яких підписка є необов’язковою опцією.
В даний час існує безліч подібних умовно-безкоштовних онлайн-сервісів. Так, спочатку музичний стрімінговий сервіс Pandora був безкоштовним і підтримувався тільки радиорекламой. Однак після запуску багаторівневої системи членства з потоковим мовленням на вимогу – для посилення конкуренції з головним суперником Spotify, платформа представила свій власний відео-продукт для винагороди, і тепер слухачі сервісу Pandora можуть вибирати перегляд рекламного відео для доступу до музики на замовлення в якості альтернативи щомісячної платної підписки.
Як наголошується в блозі Google, додавання опції Rewarded Products для запуску механізму бонусних винагород в будь-який додаток настільки проста, що навіть не вимагає випуску окремого набору для розробників (SDK). Для цього необхідно скористатися бібліотекою білінгу Google Play або інтерфейсу AIDL, при цьому знадобиться лише підключити кілька додаткових викликів API.
Перспективи монетизації класу Rewarded Products
Ряд розробників в тій чи іншій мірі вже використовує різні варіанти рекламних вставок і оголошень в своїх додатках під Android для збільшення своїх доходів, однак запуск опції Rewarded Products фактично дає офіційну відмашку розширеним способам монетизації в рамках офіційної програми магазину Google Play.
Нова функція також полегшить і спростить процес інтеграції рекламного інструментарію в додатки. У Google, в свою чергу, з’явиться перевага в конкуренції з аналогічними додатками сторонніх компаній.
Платні підписки забезпечують відмінну можливість монетизації додатків і контенту, про що наочно свідчать успіхи Apple. Так, підписки тільки в магазині App Store забезпечили розробникам додатків під iOS в 2017 р виручку в сумі $ 10,6 млрд. До 2022 р очікується, що виручка в App Store від підписок досягне рекордних $ 75,7 млрд.
Однак у випадку з більш економними користувачами Android пропозиції платної підписки історично не настільки ефективні. Саме з цієї причини виручка магазину Apple App Store майже вдвічі перевищує обсяги в магазині Google Play – навіть незважаючи на меншу кількість завантажень, і саме з цієї причини розробники часто запускають програму, спершу під iOS, а іноді – тільки під неї.
Запуск функції винагороди дозволить в якійсь мірі зрівняти можливості монетизації додатків для обох платформ, а розробникам – додасть стимул для більш енергійної адаптації своїх продуктів під Android.