Не секрет, що обидві «великі» з консолі наступного покоління будуть знову засновані на платформі AMD. Це точно буде напівзаказної гібридний процесор з процесорними ядрами Zen 2 і GPU покоління Navi.
Найбільш важливим, звичайно, є графічний процесор. І ось про нього виразних подробиць або хоча б чуток майже не було. Але тепер є.
Відомий інсайдер роздобув інформацію відразу про чотири GPU, які можуть бути використані в майбутніх ігрових приставках Sony і Microsoft. Вони ховаються за кодовими іменами Sparkman, Arden, Oberon і Ariel. Перші два мають відношення до нового Xbox, другі — до Sony PS5. При цьому, не дуже зрозуміло, чому їх по два. До того ж Oberon і Ariel джерело вказує однакові параметри.
І ось тут криється найцікавіше. Якщо вірити цим даним, Oberon і Ariel — це Navi 10 з 36 блоками CU, тобто з 2304 потоковими процесорами. Рівно такий же GPU з такою ж кількістю виконавчих блоків лежить в основі відеокарти Radeon RX 5700.
slide
1: Navi 10, means no RT, VRS etc
the one said VRS/RT is the one said L1 per CU = navi=Klee, or Tommy not AMD2: (ARDEN) showed RT
if there is RT, it will showed up as HW feat
because XSX is RDNA2 pic.twitter.com/8hdoorFyJK— blue nugroho (@blueisviolet) December 27, 2019
Для початку варто відзначити, що такий варіант бачиться цілком можливим, так як продуктивність RX 5700 — 15,9 TFLOPS. Згідно з чутками, продуктивність PS5 і нового Xbox буде дуже схожою, а у другого це близько 12 TFLOPS. Таким чином, Navi 10 в зазначеній вище конфігурації цілком підходить для Sony PS5, якщо орієнтуватися на наявні дані і чутки.
Але є й інша сторона. Справа в тому, що Navi 10 не має блоків для апаратного прискорення трасування променів, а таку функцію PS5 приписували давно, як і новій приставці Microsoft.
І джерело підтверджує, що для Oberon і Ariel підтримка трасування променів не вказана, а ось для Sparkman і Arden — вказана. Тобто GPU нового Xbox може виявитися менш продуктивним, ніж Sony PS5, але при цьому це буде графічний процесор, що належить до другого покоління архітектури RDNA і розташовує апаратними блоками для реалізації Ray Tracing.
І якщо все буде саме так, вийде досить дивна ситуація. Все ж консолі нового покоління з’являться лише в кінці 2020 року і явно пробудуть на ринку не менше шести-семи років, так що відсутність апаратної підтримки трасування променів бачиться в цьому контексті явним недоліком. Але, звичайно, поки все це чутки.
Окремо варто відзначити, що поки точно неясно, як саме буде вважатися продуктивність GPU в нових консолях, чи буде вона ідентичною для половинної і одинарної точності. У певних сценаріях, якщо брати до уваги одинарну точність наявного GPU Navi 10 В Radeon RX 5700, показник дорівнює всього 7,95 TFLOPS, і в цьому випадку малоймовірно, що він буде використовуватися в PS5.