Майже через 200 років після відкриття бензолу фізиком Майклом Фарадеєм вченим нарешті вдалося його складну електронну структуру. Про це повідомляє Nature.

Дослідники досить добре вивчили атомну структуру бензолу – його молекула кільце з шести атомів вуглецю, кожен з яких з’єднаний з атомом водню. Складнощі починалися при розгляді 42 електронів цієї молекули.

«Математична функція, яка описувала електрони бензолу, 126-мірна», – розповів хімік Тімоті Шмідт з Університету Нового Південного Уельсу в Австралії. Це означає, що функція описує 126 координат, по три для кожного електрона. Розбити цю функцію не можна через залежність електронів. Людині складно інтерпретувати відповідь комп’ютера, отриманупри обробці функції, тому вчені вирішили розробити інший спосіб.

Складність математичного опису електронної структури бензолу довгий час провокувала суперечки між хіміками. Одні вважали, що бензол підпорядковується теорії валентних зв’язків з локалізованими електронами, інші – що теорії молекулярних обителів з розподіленими електронами. Виявилося, що обидві сторони не зовсім праві.

Група дослідників використала нову методику, засновану на алгоритмічнійої візуалізації хвильових функцій багатоелектронних атомів. Таким чином їм вдалося розділити вимірювання електронів на окремі плитки на діаграмі Вороного. Кожна ділянка відповідала координатам електрона. Так вчені змогли відобразити хвильову функцію всіх 126 вимірювань і виявили дивну особливість – у електронів з різним вектором спина було різне число зв’язків.

«Те, що ми знайшли, було несподівано», – зазначив Шмідт. За словами хіміка, їх відкриття об’єднує дві раніше прийняті парадигми. Відкриття має важливі наслідки для подальшої розробки оптоелектронних матеріалів, які часто засновані на бензолі.

1 коментар

1. … У электронів з різним вектором спина, різне число зв”язків. Тобто це ще раз підтверджує мою теорію, що входження ефіру Всесвіту залежить перш за все, від площини обертання спінів єлектронів, зіркових систем, галактик.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут