Роботизація виробництв різних галузей промисловості триває десятки років, але впровадження роботів в сферу послуг почалося порівняно недавно. Наприклад, останніми роками стають все більш популярні ресторани, де весь процес, від готування до подачі на стіл, здійснюють «розумні» механізми. Таких прикладів можна навести безліч, і Нова Пошта не обійшла стороною модну тенденцію.
З минулої осені фахівці Нової Пошти проводили тести роботів, а зовсім нещодавно повністю ввели їх в структуру організації. Ні, вони не замінили листонош і співробітників на пунктах видачі. Роботизації піддалися розподільні термінали, чиї навантажувачі тепер не потребують водіїв.
Першим оснастили інноваційними машинами Львівський термінал. Такі навантажувачі значно полегшать робочий процес співробітників, адже управління ними відбувається за допомогою інтерактивної панелі завдань, де людина вказує маршрут і певні дії. Далі робот занурить, розвантажить або доставить посилку в зазначену точку.
Погрузчик пересувається по магнітній стрічці, приблизно, зі швидкістю 0,8 м / с. Щоб співробітники терміналу розуміли поточне завдання робота, на ньому встановлені різнокольорові світлові індикатори. Якщо він нічим не зайнятий – горить зелений колір. В процесі розвантаження механізм сигналізує жовтим. Під час пересування по вказаному маршруту постійно горить червоний датчик.
Представники Нової Пошти кажуть, що з впровадженням в робочий процес терміналів роботів, значно прискориться час навантаження. Це відіб’ється на більш швидкій доставці посилки до пункту відправлення, отже, і до пункту видачі. До речі, виробництвом роботів займається вітчизняна компанія «Стандарт-ПАК». Кожен такий навантажувач обходиться поштовій службі в 350 тис. грн.