Віце-президент, голова EPAM в Центральній і Східній Європі Юрій Антонюк в ексклюзивному інтерв’ю розповів “Коментарям” про розробку застосунку “Дія” для Мінцифры, поділився першими підсумками його роботи і пояснив, що мотивує бізнес працювати на благодійних засадах.

Застосунок “Дія” наробив в Україні багато шуму, особливо в соцмережах. Користувачі активно обговорювали недоліки та переваги українського ноу-хау і саму ідею “держави в смартфоні”, але часто забували, що додаток було розроблено не за державний рахунок, а на волонтерських засадах представниками українського IT-бізнесу. Голова EPAM в Центральній і Східній Європі Юрій Антонюк відповів на запитання, які цікавлять українців в контексті запуску мобільного застусунку “Дія”.

– Застосунок “Дія” став головним аргументом влади у побудові “держави у смартфоні”. Які, наразі, результати відкритого тестування програмного забезпечення, в розробці якого приймала участь команда ваших фахівців?

– Упродовж бета-тестування додатку “Дія”, яке тривало з грудня 2019 по лютий 2020 і до якого долучилося понад 20 тис. українців, не було виявлено суттєвих проблем, пов’язаних із мобільним застосунком.

Якщо говорити про результати старту релізної версії, яку ми отримали у лютому, то цифри говорять самі за себе – станом на минулий тиждень кількість завантажень дісталася позначки у 1.5 млн, “Дія” очолила рейтинг безкоштовних мобільних застосунків в Україні, випередивши за популярністю TikTok, Telegram та Viber. Інтерес українців до застосунку дуже високий.

– Судячи з соцмереж, від користувачів було багато нарікань.

 

– Найбільша кількість нарікань стосувалась контенту, з яким працює застосунок – даних у реєстрах МВС. Так, посвідчення водія та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу відображились не у всіх власників документів старого зразка. Це пов’язано із якістю інформації, що міститься у реєстрах – не вся вона була коректно оцифрована, деякі форми не містили певних типів даних. EPAM жодним чином не може впливати на цей параментр. Але така проблема привернула увагу як громадян, так і представників влади – і перші, і другі отримали стимул актуалізувати інформацію у державних базах даних.

Наразі аудиторія застосунку розділилась у своїх оцінках. Ті, хто мав документи нового зразка та коректні дані про себе у реєстрі, цілком задоволені як ідеєю застосунку, так і його реалізацією. Критикують, звичайно, ті, хто не побачив своїх документів на екрані смартфону.

– Судячи з усього, таких користувачів зараз більшість. Як це виправити?

– Зараз Міністерство цифрової трансформації пропонує цій частині аудиторії пройти верифікацію документів через Кабінет водія. А якщо уточнюючих даних, наданих онлайн, недостатньо – звернутися до територіального сервісного центру МВС.

Звичайно, комусь така процедура здається обурливою, але ж колись, щоб отримати біометричний паспорт для комфортних подорожей європейськими країнами, також доводилось виходити з дому й іти до ЦНАП за новим документом.

– З огляду на критику, чи не жалкуєте ви що прийняли участь у цій ініціативі?

– Конструктивна критика – правильна і потрібна річ. Без неї розвиватись значно важче. Але іноді критику державних проєктів важко назвати конструктивною, там часто емоційна складова грає більшу роль, ніж раціональна.

Я дуже радий, що наші спеціалісти змогли долучитися до розробки застосунку. І вдячний кожному із членів команди волонтерів за їх ентузіазм та приділений час. Надалі застосунок розвиватиметься вже без нашої участі, але ми заклали усі необхідні основи для того, аби цей розвиток відбувався комфортно для команди Мінцифри, а “Дія” отримувала новий і новий функціонал.

– Яка мотивація для бізнесу працювати безоплатно? 

– Надавати консультаційні послуги на волонтерських засадах для благодійних, некомерційних, державних організацій є абсолютно нормальною практикою для наших спеціалістів. Для нас це є важливою частиною роботи, оскільки ми приділяємо значну увагу соціальній відповідальності, ця цінність є однією з основоположних для ЕРАМ.

Чомусь ідея зробити щось безкоштовно не вкладається у парадигму світогляду багатьох людей. Але додаток цілком і повністю розроблений командою із 35 програмістів-волонтерів, яка сформувалася зі спеціалістів компанії. Кожен з них мав свою особисту мотивацію: хтось хотів інвестувати свої знання у такий масштабний проєкт, яким будуть користуватися мільйони українців; хтось – отримати новий досвід; а дехто – повернути так званий власний борг державі за безкоштовну вищу освіту і можливість отримати гідну роботу.

Щороку ми інвестуємо чималі кошти у розвиток української освіти, організовуємо освітні програми та курси, створюємо на базі вишів лабораторії, де студенти можуть вільно навчатися, експериментувати, отримувати актуальні знання. Частина випускників починає співпрацювати з ЕРАМ, а інша частина вирішує будувати кар’єру з іншими компаніями або ж навіть почати власний бізнес. Але важливо, що більша кількість з них буде працювати в індустрії, розвивати її, приносити нову експертизу.

Схожа ситуація і з застосунком “Дія” – це наш внесок у цифровізацію країни, поширення та проникнення цифрових сервісів. З технічної точки зору, “Дія” це не новий Amazon або космічна програма Ілона Маска. Але ми сподіваємось, що поява державних послуг у смартфоні зможе стати додатковим стимулом для популяризації цифрових сервісів серед українців та згодом може посилити попит на внутрішні ІТ-розробки. А отже дати можливість з’явитися новим командам та компаніям, які пожвавлять розвиток індустрії.

Коли країна та галузь розвивається, це приваблює на ринок нових гравців, клієнтів, партнерів, стимулює конкуренцію. Усе це разом допомогає зміцнювати економіку України та добробут її громадян – нас з вами.

Участю у розробці застосунку “Дія” ми змогли показати, що сьогодні у всіх нас є можливість не тільки скаржитись і критикувати, а просто взяти і зробити щось корисне та значуще. Не лише для себе, а й для інших.

Як раніше повідомлялось, Міністерство цифрової трансформації створює онлайн-платформу для бізнесменів “Дія. Бізнес”. У додатку українські підприємці вперше отримають доступ до каталогу бізнес-ідей і зможуть з допомогою відеозв’язку проконсультуватися з фахівцями.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут