У зв’язку з пандемією коронавіруса соціальні мережі і месенджери наповнили повідомлення про небезпечне захворювання. Найчастіше така інформація виявляється помилковою і навіть шахрайською. Для боротьби з поширенням фейковий даних про COVID-19 IT-гіганти приймають власні заходи. Так, WhatsApp і Всесвітня організація охорони здоров’я створили спільний портал з достовірними відомостями про інфекцію.
Крім месенджера і ВООЗ, в проекті беруть участь UNICEF і Програма розвитку ООН. На платформі розміщена основна інформація про вірус, рекомендації щодо запобігання зараження, а також приклади ефективного застосування месенджера в умовах пандемії.
Зокрема, представники WhatsApp радять спілкуватися з близькими за допомогою групових чатів і відеодзвінків, довіряти тільки надійним джерелам інформації і не пересилати дані про захворювання іншим контактам, якщо немає впевненості в їх достовірності. На тематичній сторінці розміщені посилання на поради по використанню функцій програми для лікарів, працівників сфери освіти, малого бізнесу, некомерційних організацій та органів місцевого самоврядування. Наводяться і реальні приклади успішної роботи месенджера в умовах, що склалися.
Для боротьби з дезінформацією, пов’язаної з COVID-19, платформа також пожертвувала $ 1 000 000 міжнародної мережі перевірки даних International Fact-Checking Network (IFCN), що діє під егідою розташованого в США Інституту Пойнтера. Ця організація вивчає шляхи, по яких недостовірні дані поширюються в WhatsApp, і розробляє інструменти для їх пошуку і модерації.