Незважаючи на зручність сервісів Google, є у них як мінімум один істотний недолік, виправити який немає ніякої надії. Мова, звичайно, йде про постійне стеження з боку пошукового гіганта, планомірно збирає дані про вашої активності в самих різних цілях. Для деяких на зразок мене це взагалі не проблема. Ну, збирають і збирають – мені ж буде краще: хоч релевантну рекламу буду бачити, а компанія буде своєчасно дізнаватися про баги в її додатках, про яких я буду повідомляти. Однак більшість більш принципово ставиться до своєї конфіденційності і вимагають від Google припинити стеження за ними.
Google має намір відмовитися від використання куків сторонніх сайтів і веб-сервісів в Chrome, щоб забезпечити приватність користувачів фірмового браузера. Незважаючи на те що куки – інструмент досить зручний, який дозволяє сайтам запам’ятовувати своїх відвідувачів і дізнаватися їх навіть без авторизації, в той же час він сприяє ідентифікації навіть тих, хто проти цього. Здавалося б, хочеш анонімності – користуйся режимом інкогніто. Але справа в тому, що більшість людей не мають ні найменшого поняття про принципи роботи куків, а тому не уявляють, що ті не сприяють підтримці їх приватності.
Відмова буде поступовим і відбудеться протягом двох років. Google спеціально зробила таку велику перерву між анонсом і фактичним відключенням куків, щоб власники сайтів і веб-сервісів встигли адаптуватися до нових правил, опрацювавши стратегію подальшого існування. Все-таки в цьому випадку зміниться сформована рекламна модель, яка багато в чому грунтувалася на куках, що мали подвійне призначення і дозволяли ідентифікувати користувачів і пропонувати їм максимально релевантні оголошення.
За словами офіційних представників Google, нова ініціатива компанії дозволить створити безпечне середовище та забезпечить захист конфіденційності користувачів. В нинішніх умовах, коли безпека є головним стовпом цифрової галузі, це єдиний сценарій збереження за пошуковим гігантом своїх позицій. Тим більше, що всі інші начебто Apple, Opera і Mozilla вже зробили досить радикальні заходи з протидії відстеження своїх користувачів, а значить, слід вчинити аналогічним чином і Google.
Чи зміниться щось для самих користувачів? Ну, видимих змін, швидше за все, помітно не буде. Все-таки мова йде про внутрішню зміну структури обміну даними між браузером і сайтами. Але, з іншого боку, нова ініціатива Google підкреслить необхідність змін і спонукає веб-ресурси шукати нові способи ідентифікації. Деякі ними вже користуються, аналізуючи поведінку користувачів і формуючи таким чином їх віртуальний портрет. А такий спосіб стеження, як на мене, куди більш небезпечний, оскільки напевно більш ефективний з точки зору результативності.